Thursday, April 3, 2014

רענון אביבי







כששוככות רוחות פורים,
כשמאפסנים את המסכות, הרעשנים,
כששבעים מאוזני ההמן, 
עם הגילוי, ששוב החורף השאיר עלי את אותותיו במשקל,
כשנמאס לי מהמגפיים, המעילים והסוודרים,
כשבמקום שחור ואפור בא לי דווקא לבן......
כשריחות פריחה מגיעים אי שם ממרחקים,
כך אני יודעת, שהגיע כבר אביב.
ועם ההתחדשות של הטבע וזאת שבחוץ,
מתחשק לי מיד גם אחת בפנים,
דיאטה, סדר, עיצוב וסטייל.

וכך, סביב ענייני בתים כאלה ואחרים,
התוודעתי לחוכמת הסייטג׳ינג,
שעל אף הדמיון, אין לו דבר וחצי דבר עם עיצוב פנים.
כי בעוד שעיצוב פנים, הוא פרקטי וענייני,
ויש בו מזור לתחלואי בית, לסדר ואירגון.
הרי שהסטיינג׳ינג, מטרתו Design for sale, 
ומה זה בעצם אומר?
הוא יאיר לכם את הבית באור הכי יפה שיש,
יגדיל ויגדיר חללים, הוא ייעדר ׳אישיות׳, 
יפנה למכנה משותף רחב, ויתחבב על כ ו ל ם.
הוא יאפשר מכירה ׳סטרילית׳ חסרת רגשות ונשמה,
יהיה נעים לעין, נקי ורענן, חסר את ה clutter והבאלגן.
והכי חשוב אולי, הוא ייעשה במהירות הבזק.
כל מי שאי פעם הלביש בית, יודע כמה זמן ואנרגיה,
 never ending story, תהליך שמצריך אורך רוח וזמן,
ואילו בסטיינג׳ינג, ביום אחד, 
כמו במטה קסם, הבית משנה פניו.
ועל אף שפעור בין עיצוב הפנים והסטיינג׳ינג, 
פער עצום של צרכים, משאבים וזמן,
נכבשתי די מהר בג׳אנר החדש,
וחשבתי לעצמי על כמה עקרונות, שאפשר להעתיק אל חיי היומיום,
ודי מהר, בתקציב מוגבל יחסית, עם תכנון ומחשבה,
אפשר להביא קצת ניחוחות אביב אל הבית והגינה.




 

אז איך עושים את זה?

השראה
כדי להכנס לאווירה (בדיוק כמו דיאטה, שצריך שמלה שתיקרוץ לנו מחלון הראווה, ותגיד שהכל אפשרי, אם רק נרצה מספיק;-),
כך גם כאן, שיטוט בחנויות או שיטוט וירטואלי, יזמן רעיונות וידרבן לארגן.
חנויות וירטואליות אהובות, מגזינים של ארכיטקטורה עיצוב וסטייל, אתרים, בלוגרים, 
אצל כולם אני מבקרת, ואת התמונות הטובות ביותר אני שומרת בלוח ב Pinterest (ואפשר גם בhouzz). אני כוללת שם, נושא, ושומרת את כל מה שנעים לי עליו להסתכל, עיצובים חדשים, פתרונות אחסון, טרנדים, אמנות ורהוט. אני מסדרת לי לוחות לפי חללים, פשוט כי כך הכי קל לי לראות מה מתאים. לפעמים, אני מוצאת את עצמי כוללת גם רעיונות שובים, שאין מצב שאשתמש בהם בשבועות הקרובים. אני בכל זאת שומרת, כי אין לדעת מאין תפתח ההשראה לעיצוב,, לצבע, לחומר או טקסטורה.






"מוקדי אסון"
"מוקדי האסון", הם כל אותם איזורים, שחשוב לנו להחביא מאורחים....
clutter, באלאגן, אי סדר, תקראו לזה איך שתרצו... נו, כולנו מכירים, את הכביסה המתגלגלת, המשרד והניירת, שעולה על גדותיה, חדר המשחקים, השיש בחדר הרחצה העמוס לעיפה.
השלב הראשון כולו עבודה שחורה: מזהים, מנקים, זורקים, ומשאירים רק מה שבאמת....אבל באמת צריכים. 
עכשיו לחלק הכייפי- איך אני יוצר/ת סביבה שנעים לי להיות בה? למה אני זקוק/ה כדי להמנע מהאסון בפעם הבאה? קופסאות אחסון? חלוקה למגירות? כוננית או שידה חדשה?
והתשובה, שופינג כמובן, אבל ממוקד וחכם, מתוכנן לפי הצרכים, צבע וסטייל.






סטייל
בין אם אתם מחבבים קוים מודרניים ונקיים, או שאתם דיירי קבע בשווקי פשפשים, אם חשקה נפשכם בלוק אלגנטי ונוצץ או להבדיל אלפי הבדלות, אחד כזה טבעי שכולו עץ.
נסו להיות עקביים. בודדים הם ברי המזל, שניחנו ביכולת המיוחדת לשלב ישן וחדש, ליצור הרמוניה אקלקטית זה כשרון. ולכן כדאי לבחור באותו סגנון, כמובן ש׳נגיעות׳ מסיפור אחר יוסיפו המון, רק בעדינות....






צבע
אני מאמינה בפלטת צבעים ניטרלית, לכל היותר, שלושה צבעים שמשלימים זה את זה, ומתקיים בינהם איזון נחמד של קונטרס או השלמה. הפלטה הניטרלית היא זאת הקבועה... קרם, שמנת, עץ או לבן ואפור על גווניו.
את הניצוץ והקריצה נביא עם אקססוריז צבעוני ומתריס , אבל גם כאן רק ׳נגיעות׳, צבע אחד ובמחשבה תחילה. בעזרת אבזרים כמו מצעים חדשים, מגבות, כריות, פרחים- רק טריים! נרות, או חפצי אמנות וגופי תאורה, אפשר להפיח רעננות וחיים בכל חלל. ואגב, כך בדיוק באלו הכללים אפשר לעצב שולחן חג.
כך, שאת הנפח הרחב, תתפוס הפלטה הניטרלית, צבע הקיר, הרהיטים, השטיח. את האביזרים, נצבע בצבע מתריס. הדרך הזאת תאפשר רענון לעיתים תכופות יחסית, מכיון שהיא לא מצריכה ריהוט מחדש של כל החלל.





העקרונות די פשוטים:
1. Less is more...לא להעמיס, ליצור תחושת מרחב, וחלל פתוח מואר ומזמין.
לנקות משטחים, למצוא פתרונות לכל מה שנערם.
2. רצוי שכל האקססוריז ידברו את אותה השפה והסגנון.
צבע דומיננטי אחד או שניים וסטייל שמנהל דיאלוג והרמוניה עם החלל וצבעיו.
3. לפעמים, כל מה שצריך זה למקם מחדש את הרהיטים, למצוא להם מקום ראוי יותר ואחר...
(גם ׳רילוקשיין' נחשב:-) לא לחסום חלונות ודלתות, לאפשר מרחב בכניסה לחלל, להשתמש נכון בפינות, לייצר flow.
4 סדר, מיון וארגון מחדש של הבאלגן, יעשה את השינוי והעבודה. צנצנות פלסטיק שקופות לחדרי ילדים מכילות צעצועים לפי נושאים, קופסאות פח לחומרי יצירה או סלסלות אחידות לארונות או לחדר הרחצה, מיכלי זכוכית אחידים בגדלים שונים למטבח, ירננו את ליבה של כל אחת.
5. להתייעץ! מכירים את החברה עם הטעם הטוב, הזמינו אותה לקפה, ועל הדרך בקשו ייעוץ, לא להתבייש.
6. לנסות, להעז ולא לפחד כלל.




ועכשיו לחלק הכייפי בהחלט, איפה לקנות ואיך....
מביאה לפניכם רשימה, שמסודרת לפי תקציב מהקל לכבד, בעטיפת כותרת חיננית יותר;-)


שופינג 


Design on a dime

Ross  

 .מציאון שיש בו הכל מקיטש וקשקושים ועד מוצרי מעצבים, הלבשת הבית, כלי מטבח, סלים ורהיטים קטנים
Home Goods
כאן אפשר למצוא אותי די הרבה, מצעים, מגבות, שטיחים נפלאים, כלי בית, רהיטים ואבזרי קשוט שווים ומותגים במחירי מציאה.
Flea markets
ובכן, אני אוהבת שווקים, מכל סוג, עם עדיפות גדולה לאוכל, פרחים, ואיך לא? שווקי פשפשים!
בכל בירה בעולם, אבדוק את השוק המפושפש, וענת, חברתי תעיד, שתמיד אשוב משם כשידי מלאות.
מנורות כתומות עצומות הבאתי מפריז, תיבת סדר מלונדון, בובות מפראג, בקבוקי בית מרקחת של פעם מברלין, צלחות רוזנטל יש לי מיפו....וסוס נדנדה עם סיפור מיוחד, ממש מכאן, מעבר לפינה. השוק בDeAnza, כאן מתחת לאף, פתוח לקהל הרחב בשבת הראשונה לכל חודש, אם אתם מחפשים מציאות, תגיעו מוקדם.
Marshalls
גם חנות מקסימה, שבחנוכה האחרון, הופתעתי לגלות בה שלל חנוכיות כסופות מקסימות. מאוד מזכירה את home goods, אלא שאם נמנתן על הזן שלי שמחפש כל תירוץ לקניית נעליים, תחת הכותרת, ׳דברים לבית׳, זה המקום;-)
Garage Sale
תופעה כאן בארץ האפשרויות, בעיקר לגבי כל מה שאפשר למצוא ברחוב.
קוני, השכנה המקסימה שלי בעשור האחרון, מעצבת פנים בת שבעים, עורכת פעמיים בשנה, מכירה לטובת האגודה למלחמה בסרטן. היא מלקטת תרומות של אביזרים לבית, פותחת את הגראג׳ לכל דכפין... וכך ממש כך, תרמתי בשמחה כמה פרטי בית לחגיגה, וגם זכיתי בשני מגשי כסף מקסימים, שמככבים אצלי על שולחן השבת והחג.
Salvation Army Thrift Stores or Goodwill or the Discovery store
חנויות יד שניה, וההכנסות קודש לחברה, גם מקום למציאות (וגם זבל) בגרוש וקצת.




Really Affordable

IKEA
לפני כל חג, אני עושה שיטוט, לנרות, מפיות ושדרוג. אגב, בניגוד למה שחושבים על איכות הרהיטים, אני מוכרחה להודות, שהופתעתי לא אחת לטובה....אז אל תוציאו את דיבתם:-)
Pier one 
כשרק הגענו לכאן, נדהמתי מהשפע, היום נראה לי עמוס וקיטש למדי, אבל אם אתם בקטע האתני, זאת החנות.
Cost Plus World Market
אוהבת, אוהבת, אוהבת...! שאני יכולה לקנות גבינה משובחת, יין וניוקי מאיטליה, וגם מגבת מצודדת מפת שולחן או כריות לחצר במחיר סביר בהחלט!
Home Depot
מציאות בתחום התאורה, חדרי אמבטיה, מטבחים וריהוט גינה, רק צריך עין טובה
Urban Outfitters
לא, לא התבלבלתי....בחנות הנהדרת הזאת של שמעט'ס לילדי קולג׳ אפשר למצוא (במיוחד אונליין),
ספות לחללים קטנים , מצעים, טפטים מיוחדים ועוד אביזרי אמנות עם קריצה משעשעת.
Target
ובכן, איכות בינונית, והמחירים בהתאם, אבל לפעמים יש להם את זה, ויעיד כל מי שעשה עליה, ומתגעגע ביותר. במיוחד אביזרים עונתיים לקיץ ולאביב.
Overstock.com or Home Click
כשיודעים בדיוק מה מחפשים, יש סיכוי טוב למצוא את זה אונליין, במחיר סביר בהחלט.
Etsy
שוק אונליין נהדר לויטאג', אמנות, רהיטים ואפילו בגדים ואביזרים.

 


Stylish yet Reasonable 

Ballard Designs
רק אונליין, יופי של דברים במיוחד לחובבי הג׳אנר הצרפתי.
Crate & Barrel
אחלה חנות למתנה לחג, לריהוט ושדרוג הבית, המטבח והגינה.
CB2
מאותו בית יוצר, חנות נהדרת, טרנדית מודרנית וצעירה, לחללים קטנים, מוצרים שישמחו כל לבב.
The land of Nod
ושוב אותו בית יוצר, רהיטים ואביזרים לילדים, יופי של דברים. אונליין ועכשיו גם בדאונטון של לוס אלטוס.
Pottery Barn
Pottery Barn Kids
Pottery Barn teens
יגידו ׳אמריקאי׳, ׳שמרני׳, ׳רציני׳, אני דווקא מחבבת...... במיוחד את החנות לנוער ולילדים!
West Elm
חגיגה וחוויה של קניה ומתנה, הכל בכל לבית, לחללים יותר קטנים, קו מודרני וחם, על טהרת העץ,  באנינות ובסטייל.
Z Gallerie
נוצץ ואלגנטי, ארט דקו, ומרשים למי שאוהב את הלוק.
The Container Store
חנות נהדרת לשיטוט כדי להכניס מוטיבציה לסדר וארגון. אגב, את כל הפתרונות אפשר לקנות (במקום אחר:-) באותו סגנון וזול יותר.






One of a kind 

 ....במילים אחרות, אין כזה לאף אחד...נו, כמעט

אגב, גם קניה בחנות יד שניה, או בשוק פשפשים, תעניק לכם את אותה ההנאה

Anthropologie
החנות האהובה עלי בעולם! כשאני צריכה להסניף קצת אויר חו״ל ואקלקטיות לשמה.
William Sonoma
חנות נהדרת לחובבי המטב, הבית, האנינות והסטייל. המקום לרכוש מפות פרובנסיות, יארזו לכם מקסים באריזת מתנה.
Restoration Hardware
כי הרהיטים מיוחדים, האיכות משובחת והשירות פשוט נפלא.
Design within Reach
למי שאוהב מותגים ורוצה בבית אמנות אמיתית.
Roche Bobois
חנות נהדרת וסופר יקרה, אבל מעוררת השראה, חגיגה לעיניים של טעם טוב וסטייל.
BeConcept
קוים נקיים ומודרנים של עיצוב וסטייל, חוויה של עיצוב אנין ואיכותי במיוחד.
Rejuvenation
שגיליתי לאחרונה די במקרה, הפתיעה אותי ביותר, הכל בכל לבית, כולל ארונות אמבטיה וגופי תאורה. ועתיקות על אמת, חנות מיוחדת.
SFDC
הדיזיין סנטר של סן פרנסיסקו הוא מתחם ענק שכולל בתוכו כל מה שקשור לעיצוב
חדרי תצוגה וחברות ענק, אמבטיות, מטבחים, ריצוף, שטיחים, רפדים, נגרים, יום טיול באיזור מענג עד מאוד


,עכשיו לקרדיטים
סטיינג'ינג בחסות מריה רבת הכישורים, העיצוב שלי ואת כל תהליך המכירה והקניה, ליוותה חנה שחם, הגדולה מכולם. שהוכיחה לי שתיווך ונדל"ן (כמו כל דבר) עושים במקצועיות מירבית, או לא עושים בכלל

1 comment:

  1. אהבתי את העיצוב הסלוני בתמונה האמצעית מערכות ישיבה מרשימות אומנם מעט אריסטוקרטיות אך בו זמנית משדרות חמימות

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.